Ušetřete na dopravném!

Není nic jednoduššího!
Nechte si posílat zásilky službou Zásilkovna.cz a ušetřete tak hromadu peněz a času, nesmyslně stráveného u přepážek na poště.

Doprava zásilky je touto cestou až 4x levnější než standartní doprava zásilky poštou.

Jak to funguje? Mrkněte sem.



Marri a její příběh
Mgr. Martina Koláčková

Martina je zářným příkladem toho, že když se něco opravdu chce, tak to, zkrátka a dobře, jde. Jen je prostě potřeba vytrvat a výsledky se pak vždycky dostaví.

Za sebou má úctyhodný životní příběh, kde na začátku byla běžná, "nevinně" se tvářící nadváha se všemi těmi stravovacími zlozvyky a pohybovou neaktivitou, která ale později vyústila v těžké zdravotní problémy s hrozbou infarktu v jejím poměrně mladém věku.

Martina se ale, lidově řečeno, kousla a řekla si, že přece ještě nechce umřít a že je tedy potřeba pro to něco udělat. Že je potřeba radikálně změnit životní styl.

 "Nikdy jsem nějak zvlášť neřešila, jak vypadám, jak jím, prostě jsem to nechala plynout a v podstatě jedla to, co se naskytlo, a nic nedělala. Pytlík špaget a lunchmeat na posezení, celé koleno nebo třeba 3 hermelíny a 5 rohlíků pro mě nebyl problém. Na snídani tři pudinky, takové ty za 3,50. Jedla jsem jedno, max dvě jídla denně, zato šílené porce a to ještě velmi tučné a nezdravé."

"Pohyb mě obtěžoval. Ono, s nadváhou se špatně něco dělá."

"No a jednou zkrátka moje tělo řeklo dost. Zvracela jsem co třetí den a všechno jídlo zapíjela žaludečními kapkami. Občas se mi stávalo, že mě pálilo na hrudi a brněla mi levá ruka. Vrcholem byl pocit, že se o mě pokouší infarkt. Kardiolog byl zděšen, krevní testy a cholesterol byly natolik špatné, že mě to donutilo ke změně. "

mm 

 

m

Ono se to tělo po nějakém čase stejně vždycky ozve, a v případě Martiny ji její styl života přivodil nejenom ,,neškodnou“ nadváhu, kterou doprovázela nevolnost a těžkost žaludku, ale také zdravotní problémy v podobě potenciálního infarktu.

Změna životního stylu na ten zdravější a aktivnější, už svedla nejednoho člověka a dalších nadšenců stále přibývá. Ať se začátky zdají být jakkoliv nesnesitelné, je třeba vytrvat a nechat se motivovat těmi, kteří už nějaký ten kus cesty za svým zdravějším já ušli.

K hubnutí je třeba se projíst!

Trvalo dlouho, než Martina pochopila tohle základní pravidlo. Bez změny v jídelníčku to prostě nepůjde! Myslela na svou největší motivaci, kterou bylo, je a bude zdraví a zredukovala ve svém jídelníčku cukry, tuky, sůl a bílou mouku a vyměnila je za zeleninu, ovoce, nízkotučné a zakysané výrobky, polysacharidy, ryby, ořechy atd.

"Všem, kteří chtějí zhubnout, doporučuji zamyslet se, stanovit si cíle, nastoupit do toho vlaku a zavřít za sebou dveře!"

"Podle mě je důležité nalézt tu správnou motivaci. Řeknete si: "zhubnu do plavek". To je sice super, ale když plavky po sezóně zavřu do šuplíku, tak můžu zase přibrat? Není lepší zhubnout napořád? Mojí motivací bylo a je moje zdraví a to by mělo být asi motivací (nebo alespoň jednou z několika motivací) každého, kdo začne uvažovat o změně životního stylu z nezdravého a sedavého na zdravý a aktivní. Ano, jsou lidé, kterým to jde snadno. Kteří hubnou bez sportu a kterým stačí trošku předělat jídelníček. Já bohužel k těmto lidem nepatřím. Jde mi to pomalu a složitěji. Nejsme všichni jako přes kopírák a musíme brát v potaz vlastní tělo a metabolismus a nesrovnávat se s někým, komu to jde třeba rychleji. Ona nakonec celá ta skládačka do sebe zapadne. Motivace - odhodlání - zdravý jídelníček - cvičení - proces změny - zdraví - udržitelný pokrok."

"V lednu 2013 jsem tedy zavítala do fitka, kde jsem se upsala ke cvičení břišního pekáče jednou týdně. Nebojte se první návštěvy fitka, všichni byli milí a to, že jdete sama, vůbec ničemu nevadí. Dlouho se ale nic nedělo až do doby, kdy jsem objevila Jillian Michaels. Tato trenérka mě natolik nadchla, že jsem začala cvičit její startovací program 30 Day Shred. První cvičební den, 20. 3. 2013, tedy považuji za své druhé narozeniny. Začala jsem se zajímat o stravu a vše si zapisovala na stránkách Kaloricketabulky.cz. O každé potravině jsem zjišťovala, z čeho se skládá a jaká je její nutriční hodnota, a začala se zajímat o zdravou stravu. No a najedou jsem neměla ty výmluvy jako na počátku. Tehdy nic nešlo, nebyl čas, nestíhala jsem, byla jsem unavená, nebylo kdy vařit, nebyl čas jíst a nic nešlo. Ono to ale jde, jen se člověk musí zařeknout a najít motivaci. První měsíc s Jill přinesl pro mě neočekávaný výsledek v podobě úbytku 3 kg. Cvičení mě velmi bavilo a nechtěla jsem přestat. Přešla jsem na další cvičební program s Jillian a hlouběji pronikala do tajů zdravého jídla. Ano, připadala jsem si jako Alenka v říši divů."

" Nikdo by se neměl do cvičení a nějaké změny životního stylu nutit. Pokud se bude člověk nutit, dělat něco nerad, nebude to mít efekt. Kolikrát jsem zkoušela diety, cvičení a nikam to nikdy nevedlo. Jak se říká, všechno chce svůj čas. Asi na tom něco bude. "

mm
     
mm

"Postupně jsem opouštěla od dodržování programů od Jillian a skládala si její workouty podle "chuti". S cvičením podle Jillian a správnou stravou se mi podařilo zhubnout cca 20 kg od 20. 3. 2013 do 20. 10. 2013. Od té doby si váhu víceméně držím. Nyní již necvičím denně a více než hodinu, ale spíše dle nálady. Přešla jsem z Jillian na Shauna T, kterého také všem velmi doporučuji."

Nezvládnu = nezvládnu!

"To je jednoduchá rovnice.  Lidé si musí říkat: zvládnu to, chci to, udělám to, a dupat brázdu a jít si někdy tvrdě za svým. Neohlížet se a hlavně nečekat výsledky za TÝDEN nebo MĚSÍC. To už je tak zažité, až mi z toho dobře není, jak ženy očekávají, že zhubnou do měsíce 10kg. Dámy, to fakt ne. Každý hubne jinak rychle, vychází z jiné pozice, a aby bylo hubnutí účinné a hlavně dlouhodobě udržitelné, je potřeba vytrvat, nelekat se, neděsit se, a jak já říkám, neházet flintu do žita. Žito koupit a jíst a flintou střílet lidi, kteří vás budou podkopávat. Kdo vydrží, přinese mu to kýžený výsledek = novou sportovní postavu."

                              

 

ZjdhZjU1Zj